donderdag 20 oktober 2011

Stofjes, inspiratie en taart

Vandaag naar de markt geweest om nou eindelijk eens ritsen voor de Bandito's en voor Emi's jas te halen.
Das gelukt dus daar kan ik binnenkort mee verder.
Gisteren een eind opgeschoten met de jas voor Isis, hopelijk morgenavond af.
Voering zit erin, moet wel stukje bij de bovenkant even iets netter doen en dan onderkant dicht, doorstikken en boordjes aan de mouwen.
Vanmorgen even gepast en ik vind het superpittig staan.

Aangezien ik toch op de markt was en de fourniturenkraam tegenover de stofkraam is ging ik daar ook weer even kijken.
Ik hield het bij de restantentafel omdat ik zondag naar het Stoffenspektakel ga maar vond toch weer wat leuks:
Oranje nicky velours, leuk om iets voor Isis te maken, bruin (lijkt op foto zwart) ribcord met dessin die ik gewoon heel mooi vind maar weet nog niet wat het wordt en dan nog een stukje tricot met flock en knalroze ribcord en daar wil ik een top en rokje van maken voor Emi (kleuren zijn in het echt veel feller)


Verder lekker inspiratie opgedaan in de boekjes; In de Burda kids vond ik;
Vooral het rode jurkje vind ik heel leuk.

Leuk voor het voorjaar!

In de Ottobre kids:

Voor Isis

Emi wil al heel lang een badjas dus dit is mijn kans.

Pyama is ook leuk.

Mmmmm tot maat 170......dat pas ik met een beetje geluk vind het een leuk jurkje.

En de dames Ottobre:

Leuk maar niet in dat saaie stofje ;)

Vervolgens maakte ik nog een vlaai-achtige taart.
Mijn kookboeken, heb er 3 besteld met recepten zonder koemelk, zijn er nog niet.
Vandaar dat ik een recept aanpaste en alle koemelkdingen verving en hij was lekker!


Deze zag ik net nog, zo'n leuk plaatje zo behalve dan het broekje van de linkerdame.


3 opmerkingen:

  1. Jij bent lekker druk bezig geweest. Het jasje schiet al lekker op. Mooie stofjes heb je gevonden, kan je weer lekkere warme kleding maken... Plannen genoeg zo te zien!!

    Ja, ik vond dat jurkje in de Ottobre ook al zo saai van stof. Komt misschien ook wel door het coltruitje en maillot eronder. Die had ik in een en dezelfde tint gekozen, mooi rood, of diepblauw... Stoere laarzen eronder dan is het met grijs wel leuk. Kan je lekker variƫren. Bij mij staat dit jurkje ook op m'n lijstje... Ik twijfel soms wel bij dit soort jurkjes omdat ik van die stevige bovenbenen heb... Maar ja... gewoon een bak moed bij m'n ontbijt nemen hahaha.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. welke dames ottobre is dat, Esther? Dat is idd een leuk jurkje/tuniekje

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Lex dat patroon staat in de laatste dames Ottobre!

    BeantwoordenVerwijderen