maandag 13 februari 2017

In de bladen: Zeeman haak/en breiwerken, Chrochet Now en HobbyHandig

Zoals beloofd behandel ik vandaag een drietal boekjes.
HobbyHandig 195
Crochet Now 11
en het pas verschenen Zeeman haak en breiwerken

Allereerst het Zeemanboek.
Gemaakt door de dames van ClubGeluk die we oa kennen van de bijzondere breisels.
Het boek ziet er leuk uit en bevat 16 patronen die behoorlijk divers zijn.
Wat mij wel meteen opvalt is dat er veel foutjes in het boek geslopen zijn.
Ik weet niet of dit met de patronen zelf wel goed is gegaan want ik heb er nog niets uit gemaakt maar ik vind het wel jammer al die foutjes.
Goed ik laat even wat highlights zien.

Zachte knuffelkonijntjes van fluffygaren, wil je het jezelf wat minder lastig maken )echt dat garen haakt niet fijn' kun je ook gewoon garen gebruiken en in de achterste lussen haken.....en dan erna in de voorste lussen met het fluffygaren, of je maakt het in gewoon garen dat kan natuurlijk ook.
Hier viel mij trouwens meteen de eerste fout op.....want wat lees ik.....Het breien is een harig klusje....het betreft hier toch echt een haakpatroon.


De topper van dit boekje denk ik en ook op de voorkant te zien....een gebreide boxershort ;)
Manlief werd er niet erg enthousiast van maar ik vind het wel een leuk item, of het lekker draagt betwijfel ik eerlijk gezegd een beetje.

Een leuk klein haakprojektje waar Emi en ik ons binnenkort aan gaan wagen.
Arm-of enkelbandjes die sluiten met een knoopje.
Leuk voor de zomer!

Uiteraard ook een omslagdoek.
Ondanks de tekst, ook hier staat weer gebreid, is ook dit echt een haakpatroon.
Grote kans dat deze binnenkort van mijn haaknaald komt rollen want tja ik blijf dol op omslagdoeken.

Superleuk deze top!
Deze gaat vast veel gehaakt worden.
Er staat one size fits all en het is een wikkeltop.
Twijfel alleen of de vierkantjes, want daar bestaat het topje uit, bij elke maat borstpartij even mooi zullen zitten, maar goed leuk is ie zeker.
Bij het gebruikte garen staat: 1 bol Royal. Wij hebben 4 a 5 bollen haakkatoen cotton gebruikt......eh wat is het nou?
Ik zou zelf overigens voor katoen gaan.

Tot zover mijn kijk op het Zeeman boekje, 16 patronen voor 3,99.

HobbyHandig, ik ging voor Aan de haak naar de winkel maar die was er op dat moment nog niet dus nam ik deze een keertje mee.
Ik laat alleen even de opvallende haak/breidingen zien, verder staat er natuurlijk zoals elke maand veel papier en andere knutselideetjes in.

Voor mij opvallend het artikel over armbreien.
Met superdik garen en dan je armen als breinaalden gebruiken.
Toevallig spotte ik ook pas geleden in MollieMakes 75 (de engelse versie want helaas is de nederlandse editie gestopt) op handen gehaakte poefs (of is het poefen...). 
Op Youtube vind je ook veel filmpjes voor deze technieken.

Een sneeuwpop die je kunt haken.
Terwijl ik dit schrijf ligt er sneeuw en ben ik ook vanmorgen diverse sneeuwpoppen tegengekomen maar toch blijft het voor mijn gevoel meer een december haaksel.
In februari denk ik toch meer aan lentebloemen enzo.

Ik zie dat ik geen foto heb gemaakt van de Valentijnshaakknutsel....gehaakte hartjes die je bijvoorbeeld in voorjaarstakken kunt hangen of op een kaart kunt gebruiken, aan een kadootje kunt hangen, etc.

Tot slot nog een prachtige trui, helaas zijn mijn breiskills nog niet goed genoeg om dit te maken maar wow supermooi en daarom laat ik deze dus wel even zien ;)
Tot slot Crochet Now.
Engels tijdschrift wat daar inmiddels populairder schijnt te zijn dan SimplyCrochet.
Ik vind beide tijdschriften erg op elkaar lijken.
Ook hier een kadootje en ook de opzet van het blad is behoorlijk gelijk. Veel patronen voor ieder wel wat en verder nieuwtjes/tips/artikels over wolsoorten/etc.
Vind je SimplyCrochet leuk dan zal je hier waarschijnlijk ook blij van worden.
Ook van dit boekje laat ik de voor mij leukste dingen zien.

Waar ik erg blij van werd zijn de kadootjes, jawel het zijn er 2!
Een eenhoorn centimeter, leuk! en een boekje met een  superleuk taspatroon van Jane Crowfoot.
Haken met kraaltjes masterclass, leuk en zeker iets wat ik wil gaan proberen.

Een lief pauwtje voor de amigurumi liefhebbers.

Een leuke sjaal waar, foto komt van een artikel over garen kiezen en dan vooral als je dus ander garen dan het voorgestelde wilt gebruiken, maar ook het patroon van deze sjaal staat erin.
In het artikel wordt een handige site vermeld www.yarnsub.com; je vult het aangeraden garen in en krijgt vervolgens een lijst met andere garens die je zou kunnen gebruiken.

Deze deken heet Tulips from Amsterdam en de ontwerpster is geinspireerd door onze bollenvelden.
Zelf zou ik voor deze deken veel vrolijkere heldere tinten kiezen.

Een mooie sjaal van sokkengaren.

En tot slot een leuke tas, boho maar dan toch een beetje anders, leuk!
\
Tot zover het bladenoverzicht van vandaag.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten