woensdag 6 juli 2011

Wat gaan we maken? En waarvan?

Ook ik ben vandaag eens even gaan kijken wat ik zou kunnen gaan maken voor mijzelf uit de boekjes die ik hier heb liggen en welke stof ik daarvoor heb.

Hieronder de patronen:

Jurk 22 uit Knipmode juli 2011

Jurk 2a uit Knipmode juli 2011

Weer de keuzemenu jurk uit Knipmode juni 2011, hij blijft leuk

Jurk 19 uit Knipmode juli 2010

Modkid patroon Kyoto Misses

Vrees dat deze in ieder geval  afvalt wegens tekort aan stof, het is trouwens Voque 2960 een vintage model uit 1954

Jurk 128 uit Burda juni 2009

Weer de jurk uit Knipbijlage maart 2011, vorige was leuk maar niet helemaal naar mijn zin dus wie weet moet ik hem herkansen ;)


De stofjes die ik hiervoor zou kunnen gebruiken:

1. Stretch ruitjes
2. Katoen
3. Stretch

4. Katoen bloemetjes

5. Katoen ruit

6. Stretch

Wat denken jullie??

4 opmerkingen:

  1. Ik zie heel wat kledingstukken die ik zelf op m'n lijstje heb staan of, omdat de boekjes niet bij de 9 uitverkorenen in mijn tafeltje lagen, favoriet zouden zijn geweest als ze er wel bij hadden gelegen!

    Die vintage jurk van Vogue is ook een pláátje!! Maar zal wel aardig wat metertjes stof nodig hebben.

    Vrolijke lapjes heb je klaarliggen... succes met het uitkiezen met welke je gaat beginnen!!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Allemaal leuk! Ik heb net ook een jurk gemaakt uit de knip van juli, staat nu op mijn blog. Is misschien leuk voor die tricot lap.
    Van dat "spijkerjurkje" heb ik nu de korte variant, het topje, uitgeknipt klaarliggen om in elkaar te zetten.

    Groetjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh, wat is de juli Knip leuk zeg! De bovenste jurk vind ik geweldig, maar die daaronder ook. Jouw smaak is erg de mijne geloof ik wat jurken betreft... ik ben een ramp in het uitzoeken van stof, dus daar ga ik je geen tip voor geven ;-)

    Succes!
    Groets,
    Sacha (zolderwerk.les-bastides.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jurk 19 uit Knipmode juli 2010

    met stofje nummer 2

    BeantwoordenVerwijderen