zaterdag 7 juli 2012

Te groot


Eindelijk maakte ik een jurkje van de kersjesstof die Emi maanden geleden op de markt uit de stapel trok. e
Heel leuk en fris katoentje en dat vroeg om een zwierjurkje.
Het patroon McCall's 6018 leek mij zeer geschikt dus ging ik aan de slag.
Grote strikbanden voor op de rug, op de buik blijf ik een raar fenomeem vinden, en onderaan naaide ik een sliert mini pompommetjes.

De dame was reuzeblij maar helaas valt het bovenstuk erg wijd uit en ben ik nu mijn hersens aan het kraken om dit op te lossen.


.




Kortom dit jurkje moet nog wat aan gebeuren ;)




3 opmerkingen:

  1. Rugpand smocken of zoals bij Feliz van Farbenmix elastiek erin.Zonde anders van je leuke stof en jurkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik weet niet of je de rits midden achter hebt of in de zijnaad. Maar als je hem midden achter hebt, kan je misschien de zijpandjes smocken met naaimachine-elastiek, zodat het getailleerder wordt? Heb je de rits in de zijnaad, dan zou ik het middenachterpand van wat smockwerk voorzien. De jurk kan dan gelijk nog een jaartje langer mee, want het is een snoepig stofje hoor!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zou ook smocken - geeft een heel leuk effect en zit ook nog eens heel lekker. Ik heb het ook gedaan bij een jurkje van Jaƫl (een Roos 4006) en eigenlijk vind ik het jurkje nu mooier dan zonder smockwerk. Leuk jurkje is het verder hoor, dat kersjesstofje is super!

    BeantwoordenVerwijderen