dinsdag 17 juli 2012

Racerbackdress en Simplicity 2588


Met behulp van dit patroon 
Maakte ik dit jurkje/tuniekje voor Isis.
Een zeer snel projekt en leuk om te maken.
Volgende keer ga ik wel met siernaadjes doorstikken en maak ik een maatje groter ;)
De legging eronder is geen gezicht maar wilde even snel een foto maken om te laten zien hoe het jurkje staat.
Ze poseert deze keer dus ook niet.



Ondertussen eet ze even een tomaatje ;)

Voor mijzelf maakte ik weer een jurk met het Simplicity 2588 patroon.
Deze keer met een hoge hals en ongeplooide mouwtjes.
De mouwtjes vind ik ok maar de hals doe ik niet nog eens zo hoog.
Daarnaast was de hals deze keer ook een waar drama om vast te zetten, geloof dat ik het 5 keer opnieuw heb zitten doen en nog zit het niet perfekt maar wel draagbaar ;)
Let niet op het uitgezakte kapsel, foto heb ik net gemaakt en na een dag van alles doen zakt de boel nogal eens in.

Stand: 77 stuks

5 opmerkingen:

  1. Echt een hele mooie jurk voor jezelf. Als je racerback- jurkje ook aan de voorkant een mooi accent wil geven kan je deze link aanraden:
    http://anumiki.blogspot.nl/2012/05/racer-back-dress-tutorial-ronde-zak.html

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik vind de jurk voor jezelf echt super!!!!!
    Het jurkje voor je dochter kan je de volgende keer wat opvrolijken zoals hier:
    http://anumiki.blogspot.nl/2012/05/racer-back-dress-tutorial-ronde-zak.html

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat Simplicityjurkje is weer een plaatje, hij zit als gegoten.

    De hals is inderdaad vrij hoog. Bij twee jurkje (ooit gekocht bij Zara) zit de hals ook hoog en als ik buk of ga zitten dan krijgt mijn keel "Kgggg"-neigingen oftewel dat zit niet lekker... maar ja, dat merk ik natuurlijk niet direct in een paskamer, hahaha.

    Hahaha, mijn haar zit vandaag in een soort van vogelnestje, hahaha, oftewel dikke klem met mijn pruik ertussen, géén potje, maar ideaal als je stof aan het knippen bent, hahaha

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Leuk, dat racerbackjurkje, ga ik van de week ook maar eens maken denk ik. En het Simplicityjurkje, wat een pracht van een pasvorm, heel mooi. Ik vind het je wel goed staan hoor, zo hoog. Perfect voor de herfst met een vestje erover.

    BeantwoordenVerwijderen