zondag 15 juli 2012

Projekt tuin deel 7

Gisterenmiddag was het even droog dus togen wij maar weer eens naar Groenrijk.
Er moest namelijk nieuwe potgrond gehaald worden.

En natuurlijk kom je dan met meer dan alleen potgrond thuis.
Het paste allemaal maar net in onze Fiat Panda.
Jan wilde 2 grote hortensia's en ja dat neemt veel ruimte in.

Ik heb nog niet alles op de juiste plek of in de juiste bak maar op dit moment ziet de tuin er zo uit.

Hoek met braam, hortensia, boontjes, courgette, snijbiet en radijsjes.

Bloemetjes in de bonenplant dat gaat dus de goede kant op.

Mijn grote trots de courgette vol knoppen, het wachten is op de bloemen.
Voor de courgette 2 bakken met bietjes.

Mijn kruidentafel is uitgebreid, eerst alleen munt maar nu ook peterselie, oregano, basilicum, Honingmeloensalie en rozemarijn. Verder staan er nog wat kleine plantjes van courgette en boon en in de blauwe bakken hebben we sla, 2 soorten en bosuitjes.

En dan hier paksoi, cherrytomaatjes en de ander hortensia die nog overgezet moet worden.

Op de vensterbank staat nog wat minispul te wachten hier zwarte ramenas (die staat ook in de tuin overigens) en bietjes en snijbiet.

En dan nog sla en palmboerenkool.

Voor in de vensterbank heb ik gisteren diverse soorten basilicum gezaaid, ruikt zo lekker al die kruiden en erg handig tijdens het koken.

Ik hoop zeer binnenkort een review te plaatsen over de seam allowance guide, gisteren voor het eerst gebruikt maar moet het kledingstuk nog in elkaar zetten ;)

1 opmerking:

  1. Wauw, jij hebt ècht groene vingers... Wat mooi in de groei allemaal, ik kan me voorstellen dat de kruiden in de keuken lekker ruiken. Ik heb het ook wel eens geprobeerd, maar het lukt me een aantal weken en dan poef... is het weg. Ik doe "iets" verkeerd.

    Ik ben benieuwd wat voor naaiboekje dat is en wat voor kledingstuk. Ik ga vandaag knippen en morgen beginnen aan de "uitdaging"... (Ieks!!)

    Fijn weekend en groetjes Collie

    BeantwoordenVerwijderen