donderdag 19 juli 2012

Seam Allowance Guide

Enige tijd terug kocht ik een Seam Allowance Guide.
Inmiddels heb ik dit hulpmiddel uitgeprobeerd en ik moet zeggen reuze handig.
Het is een klein plasticje met een magneet erin en een klein rubberen bandje.
Het bandje stel je op de maat die je wilt als naadtoeslag, meestal 1 cm.
Dan op je schaarheft.
En dan knippen langs je patroon terwijl het zwarte bandje de rand van je patroon volgt.
Hoef je dus niet meer alles af te tekenen,wat ik meestal al niet deed overigens, ik knip meestal uit de losse hand 1 cm extra aan maar goed dit is wel erg handig.

Het patroon wat ik ging knippen was 7 uit Knippie 3 van 2012.
Tricot dus altijd wat lastiger dan gewoon geweven katoen maar toch ging het erg netjes.

Supersnel klaar weer dit projektje.

Staan wilde ze niet en het elastiek aan de achterkant moet nog een stukje strakker en ze kan nog een aardig stukje groeien maar nu heeft ze wel een lekker makkelijk broekpakje.


Stand 78 stuks

4 opmerkingen:

  1. Wat staat de kleur haar goed en mooi patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een superleuk pakje!

    Groetjes, Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik zie niet helemaal voor me hoe het nou precies werkt. Maar het broekpakje vind ik super!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik zie niet helemaal hoe het werkt, maar ik vind het broekpakje super!

    BeantwoordenVerwijderen