zondag 22 juli 2012

Een zonnige dag

Wij hadden vandaag lol in de tuin.
Prachtweer en de Thomastent stond buiten en dat was voor de dames een feestje.


Ik zat lekker op mijn stoeltje met een stapel Knippie's en ineens spot ik babygroente!

Daar komt de courgette


Babyboontjes.

En nog een courgette.

Helaas zag ik vanavond ook dat de courgette erg veel lelijke bladeren heeft ineens.
Morgen even mest halen want kan dat de voeding op raakt maar kan ook vanwege de plotselinge warmte komen.
Wel weer flink water gegeven vanavond en de ergste bladeren eraf geknipt zodat de energie naar de vruchten kan.
Het zou zonde zijn als het nu ineens niet meer goed zou gaan.

Verder ben ik al een aantal avonden zoet met een jurk voor mijzelf.
Moet inmiddels alleen nog een rits in, zo'n zijnaad ding en das niet mijn favoriet ;), en dan even afwerken dus komt binnenkort.

2 opmerkingen:

  1. lelijke blaadjes aan een courgette hoort. want alle voedingsstoffen gaan naar de vruchten! geef hem vanaf nu veel water (meerdere liters per dag) en pluk de courgettes op tijd want vanaf nu gaat het snel en een doorgeschoten courgette is niet lekker.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja, heerlijk hè dit weertje. Genieten in de tuin! Het gaat super met al je groente!

    Succes met je jurk, met zo'n zijnaad ding!! Ik ga ook verder met mijn jurkje, coupenaadjes doorslaan... dat is het enige dat ik nog doorsla, hahaha.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen