donderdag 12 juli 2012

Setje voor Isis

Maanden terug kocht ik van deze stof een restantlap op de markt, eigenlijk om een rok voor mijzelf van te maken maar op de een of andere manier vond ik de stof wat te heftig ofzo voor mij.
Afijn je weet hoe dat gaat de stof beland bij een flinke lading andere lappen en lapjes tot het moment
dat je weer eens een stapel boekjes doorbladerd en een match ziet.

Ik vond deze keer mijn match in een oude Ottobre en wist meteen dat ik het stofje daar voor  wilde gebruiken.
Patroon kon nog net, ik maakte de grootste maat 98.
Knoopjes komen van een oud babytruitje, ik heb een doosje nee doosjes excuus met knoopjes en voordat ik kapotte kleding wegdoe haal ik daar altijd eerst de knoopjes af ;)
Mooie kleine roze bloemetjes prima voor dit tuniekje.
De broek heeft kontzakjes en een daarvan heb ik een "labeltje" gegeven van een lintje dat ooit eens ergens omheen zat ter verpakking.

Genoeg geklets hier zijn de foto's.


Slecht te zien op de foto zijn de details, plooitjes en splitjes en een matrozenkraagje bij het tuniekje.
Het broekje heeft volants onderaan de pijpen.





Vanwege het slechte weer heb ik er maar een tshirtje onder gedaan, kan prima toch.

1 opmerking:

  1. Wat een vrolijk setje heb je gemaakt voor de dame. Kan prima met een shirtje hoor.

    Ik heb dat ook geregeld dat ik een lapje zie en kooop dan ben ik blijkbaar in een bui met veel lef en zo... en dan puntje bij het paaltje weet ik me geen raad (past dat wel bij mij?????) met het lapje en beland het dus ook geregeld bij de dames...

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen