donderdag 5 mei 2011

"snelle" rok voor Emi




Emi had een rok uitgekozen uit een Bizzkidsboekje.
Nou die wilde ik wel maken, snel patroon zou het zijn en ik kon dan meteen mijn rolzoomvoetje testen.
Knippen duurde al eeuwen omdat ik steeds een lap had die te klein bleek bij het spelden maar goed vanavond zou ik het rokje dan in elkaar naaien.
Rolzoomvoetje voor mijn naaimachine doet het goed maar het beginstukje wordt niet mooi en hoeken al helemaal niet dus die was voor dit projekt niet geschikt.
Dan maar ander stikseltje erop gezet, wat een werk al die randje met zo'n trage steek werd er simpel van.
In elkaar zetten ging daarna wel lekker snel maar toen nog het elastiek, je raadt het al ik had natuurlijk net niet genoeg van de juiste breedte maar maatje breder pastte net dus even prutsen en klaar.
Hoe dan ook snel was het rokje dus zeker niet. Door de lagen is de rok behoorlijk zwaar dus ik ben benieuwd hoe het eruit ziet als ze hem aan heeft, wie weet morgen aktie foto's ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten