woensdag 30 mei 2012

Projekt tuin deel 2

Ook vandaag weer wat aan de tuin gedaan.
Wat plantjes erbij gekocht en geplant, zaad gekocht en zaaibakjes die ga ik morgen vullen en stokjes bij de braam geplaatst.
Morgen wordt de groenbak geleegd en dat is hard nodig want daar zit zelfs een kop op ;)
Kan er daarna weer een hoop afval in want ik heb nog meer.
Binnenkort gaan Jan en ik struinen voor een nieuwe tuinset, we zijn er nog niet helemaal uit maar moet praktisch zijn qua onderhoud en opbergen en ook graag lekker zitten en mooi zijn.

Op deze foto een duidelijk verschil met gisteren. 
De hortensia die het niet meer goed deed uit de bak en een aardbeiplant erin, inmiddels zit er een net tegen vogels over de aardbei maar moet weer stokken regelen  want zo hangt het net wel erg op de plant.
De paastakken die ik jaren terug in een pot zette zijn van tafel en nieuwe aanwinsten zijn 2 franse geraniums en 2 spaanse margrieten.

 Bloempjes dichtbij.
Dit is een van onze japanse esdoorns, we dachten dat deze het begeven had maar zie daar dan toch nieuw blad.
De akelei die zichzelf gezellig een plek had verworven in de pot heb ik verwijderd en daarvoor in de plaats campanula.

Onze andere japanse esdoorn staat met zijn voetjes in de grond en doet het nog wel hoewel een beetje mest vind hij vast wel lekker binnenkort.

Wigwam bij de bramen.

3 opmerkingen:

  1. Ziet er hartstikke gezellig uit! De geraniums zijn mooi van kleur, super!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ziet er al heel gezellig uit met al die potten met planten en kleur!!

    Ik moet toch ook eens mijn potten vullen, want dat dooiepieregedoe wordt je niet vrolijk van... misschien vanmiddag eens opschonen... dan vult het zich misschien ook weer sneller...

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Je bent lekker bezig geweest! doet een mens goed he?
    Maar volgens mij hoef je geen stokken te regelen voor je aardbeienplant. Aardbeien horen wel wat te hangen...
    En dat rode boompje... Schitterend!!!! Als Bauke die zit... hhihih. We hebben hem ook dacht ik, proberen we een bonzai boompje van te maken (hobby van manlief)

    BeantwoordenVerwijderen