vrijdag 11 mei 2012

McCalls 6503


Niet de beste foto maar goed zo krijg je een idee van mijn nieuwste jurkje.

Patroonmaat:
Weer een maat 10 en dat is de goede maat voor mij.

Stofkeuze:
Heel dun katoentje van 3 euro per meter ;)

Was het resultaat zoals op de plaatjes:
Ja komt wel aardig overeen dacht ik zo.

Was het patroon duidelijk te volgen:
Ja kraag en mouwtjes gingen ook zonder problemen.

Wat vind je leuk aan dit patroon:
Gewoon een leuk jurkje die ook zonder mouwtjes of met een opstaand kraagje op het patroonblad staat.

Wat vind je NIET leuk aan dit patroon:
Hoewel ook dit patroon een rits opzij heeft en ik daar meestal niet blij mee ben heb ik er bij dit patroon helemaal geen last van. Verder vind ik de versies met ruches niet leuk voor mijzelf maar goed die kan ik gewoon weglaten ;)

Aanpassingen die je gemaakt hebt:
Geen maar vind de ruimte onder borsten en boven tailleband te ruim dus zit nog te bedenken hoe ik dat op kan lossen. Tips zijn welkom ;)

Nog een keer maken? Aanrader?
Ja ik vind het een erg leuk patroon maar moet wel eerst iets bedenken op het stofoverschot onder de borsten en boven de taille want dat vind ik niet zo mooi maar verder zeker voor herhaling vatbaar.

Stand: 71 stuks.


1 opmerking:

  1. Ohhhh wat een een leuk modelletje. Het is pláátje van een jurkje!! Het stofje is leuk. Ik vind stipjes altijd leuk en ben net zoals jij niet van de ruches, althans ik vind ze wel leuk, maar het staat me gewoon niet, gek hè.

    Ik heb even het patroon gegoogled om de technische tekening te zien. Ik denk dat je met twee figuurnaadjes of twee ingestikte plooitjes per kant wel een heel eind kan komen, dat het gladder wordt.

    Meet van te voren wat het overschot is (wat op het patroon gerimpeld is), zodat de band die eronder komt precies past. Maak het bovenlijfje, volgens patroon, speld twee kleine figuurnaadjes of plooitjes (kijk wat het mooiste is) onder de buste. Trek het lijfje binnenstebuiten aan en speld het linker- en rechterpand op de goede plek vast.

    Als het goed is kan je nu al verschil zien hoe het lijfje wordt. Als de plooitjes het mooiste staan, kan je die later voor een stoerder effect ook nog doorstikken.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen