dinsdag 29 mei 2012

Projekt tuin deel 1

Toen we hier kwamen wonen in november 2008 wisten we al dat dit huis binnen 5 jaar gesloopt zou worden.
We deden er dus niet meer aan dan nodig en de tuin tja daar kwamen wel wat potten met planten die we al hadden in te staan en klaar.
Vorig jaar kochten we wel een tuinset, die ons erg tegenvalt, maar verder....

Een tijdje terug was ik er echter klaar mee.
Bedoel kan zijn dat er volgende maand een ander huis is maar kan ook nog 2 jaar duren en ik wil toch wel een beetje lekker zitten in die tuin.
Bestrating is vreselijk maar dat ga ik niet vernieuwen das zonde voor de korte tijd.
Wat ik wel wil is een mooie tuinset zodat we lekker kunnen zitten en mooie planten in potten zodat ze mee kunnen als we verhuizen.


Olijfboom links die de koude periode niet heeft overleefd helaas.

Verder wil ik wat groente/fruit in potten want dat vind ik leuk.
Vandaag kocht ik 2 braamplanten, daar moet alleen nog een soort wigwam van stokken in zodat ze kunnen klimmen.

Ik vergat foto's te maken van voor ik aan de gang ging, das jammer want het was nog veel erger dan nu maar vanaf nu zal ik foto's maken en jullie er mee vervelen ;)

In de speciekuip stond een hele grote vlinderstruik die ook de kou niet had overleefd dus het was een megaklus om die eruit te krijgen.
Mijn moeder was toevallig op visite toen ik begon met deze operatie en die had er weinig vertrouwen in maar als ik mijn zinnen ergens op heb gezet dan moet het ook zsm gebeuren dus ik gaf niet op.
Met hulp van de meiden en mijn moeder is het gelukt.


De braamplanten gezellig tussen speelhuis en zandbak.

Op de plek waar nu de braam staat stond eerst de olijf en de speciekuip waar nu de braam inzit stond waar op de onderste foto de rechterstoel staat.
Volledig omgeven door klimop dus ook daar hebben we flink in gesnoeid en nu kan daar zowaar de stoel staan ;)

Hier staan nu nog een hortensia die het volgens mij ook niet meer doet en paastakken van 3 jaar geleden die er wel uit mogen.

Binnenkort een bezoekje brengen aan het tuincentrum voor plantjes en dan potten vullen en zaadjes planten.

Wordt vervolgd.......

3 opmerkingen:

  1. Het was een heftige winter, vooral voor planten in pot. Als je van fruit houd kan je op deze website alles vinden:
    http://www.esveld.nl/
    Ik heb daar al meerdere planten gekocht: Kiwibes, perzikboom, camelia, sierkers, doornloze braam, witte druif en blauwe druif. Of het nou droge of natte periode is als ik wat bij hun koop groeit het als kool.Ik heb kiwibes pas een jaar en ik hoop dit jaar de vruchten te mogen proeven.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ow maar mij verveel je er totaal niet mee hahaha lol. Vind het juist leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. O, mij verveel je er niet mee hoor. Ik vind het altijd leuk om te zien hoe anderen hun tuin/huis mooi aan het maken zijn. Ik kan me trouwens voorstellen dat je graag lekker wil zitten en tenslotte kan je een tuinset gewoon weer meenemen.

    Bij mij zijn ook een aantal planten in potten gaan hemelen. Het is gewoon te koud geweest, ondanks dat ze hier bij de muur best wel luw staan. Ik moet nog moed vatten om te bedenken wat ik in de potten ga zetten.

    Ik ben benieuwd naar deel 2.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen