zondag 29 april 2012

Simplicity 2209

Vanaf nu zal ik de patronen die ik maak reviewen, kan hier even geen Nederlands woord voor bedenken ;)

Vandaag maakte ik Simplicity 2209 af met dit als resultaat:

Charmant die bleke knokige beentjes, maar goed hopelijk kan de zon daar binnenkort iets aan gaan doen.

Partroon maat:
Ik maakte zoals altijd met Simplicity maat 10 en dat past goed.
Enige nadeel is het aan/uit trekken dat gaat wat lastig door de rits aan de zijkant die bovenaan een stukje dicht zit.

Stofkeuze: 
Dit stofje lag al tijden in de kast, voor een groot deel synthetisch dus het naaide niet echt fijn.

Was het resultaat zoals op de plaatjes:
Ja

Was het patroon duidelijk te volgen:
Jazeker wel, zoals altijd bij Simplicity is de beschrijving ook hier zeer duidelijk.

Wat vind je leuk aan dit patroon:
Simpele maar leuke jurk die van veel stofsoorten gemaakt kan worden en er daardoor steeds anders uit zal zien. Weinig stof nodig en niet te tijdrovend.

Wat vind je NIET leuk aan dit patroon:
Eigenlijk vind ik het gewoon helemaal leuk hoewel er een aantal punten zijn die ik volgende keer anders zal aanpakken.

Aanpassingen die je gemaakt hebt:
Deze keer geen, de eerste versie maak ik eigenlijk bijna altijd zoals het patroon zegt.
Volgende keer rits op de rug, zorgt voor veel makkelijker uittrekken en geen gekriebel in mijn zij.
In plaats van een beleg doe ik volgende keer een dun katoen als voering, ben ik ook meteen van die biaisbanden in de armsgaten af.

Nog een keer maken? Aanrader?
Ja er komt er vast nog wel eentje want ik vind het een leuk zomerpatroon en misschien dat ik het jasje ook nog wel ga maken.
En ja ik vind het ook wel een aanrader, duidelijk beschreven en goed te naaien.




2 opmerkingen:

  1. Wat een mooie jurk! Prachtig model, leuk stofje en hij zit als gegoten! Leuke review heb je ervan gemaakt.

    Groetjes, Sandra

    BeantwoordenVerwijderen