zaterdag 22 februari 2014

Een vernieuwd boxkleed en de jas

Zo'n 4 jaar geleden kocht ik een boxkleed omdat ik de print zo leuk vond.
Al die tijd heb ik dat ding bewaard en dacht het deze keer dus mooi nog te kunnen gebruiken.
Helaas was de stof behoorlijk gaan pillen en de voering (fiberfill) zat vol gaten.
Tijd om het kleed te vernieuwen, hij was te groot voor mijn huidige box dus dat was mazzel hebben.
Ik knipte de randen eraf, draaide de buitenkanten om zodat het gepilde aan de binnenkant zat en deed er een nieuwe lag fiberfill tussen.

Ter versiering en om de voering goed op z'n plek te houden stikte ik de middenlijnen door met een quiltsteek.

En de rand biesde ik af met biaisband en hetzelfde quiltsteekje.
Dat bandje was nog het lastigst want dat netjes om 3 vrij dikke stoffen heen vouwen...
Maar het is gelukt en het kleed kan dus gewoon gebruikt worden ;)

Verder de uiltjesjas die ik maakte nadat de stof al een jaartje geknipt klaar lag.

Gelukkig past het nog prima, let niet op de verveelde blik van Isis...ze wilde liever haar filmpje kijken ;)

Patroon is TinkaBella van Farbenmix, uitljesstof is ribcord van Michas en de voering is knalroze fleece.
Verder is de jas versierd met sierstikseltjes waar je van deze afstand natuurlijk weinig van ziet.

Stand 27 stuks.

2 opmerkingen:

  1. super mooi boxkleed, en dat jasje is ook prachtig!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Da's héél handig zeg. Gewoon omkeren, ja. Heb je toch de leuke print van toen. Héél mooi met dat sierstikseltje. Inderdaad een gefrut om alles strak op elkaar te krijgen en óók nog een strak sierrandje erop te krijgen. Mooi gelukt!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen