vrijdag 11 januari 2013

Abacadabra

131
Dat is het patroontje waarmee ik dit jurkje maakte.
Stofje kocht ik met het idee er een kerstoutfit van te maken.

Maar ja daar kwam zoals bekend een verhuizing tussendoor.
Toch uiteindelijk dit jurkje in elkaar gezet en ik ben er erg blij mee.
Dit patroon wordt vast vaker gepakt.

Het stofje is van Stenzo en ik heb de zoom afgewerkt met mini bolletjesband van Kleurenmix en een sierstiksel.

Nu nog aan het twijfelen of ik het bijbehorende vestje ga maken erbij, mits dat uit de lap nicky velours gaat die ik nog heb liggen in het juiste blauw, of iets anders.
Ideetjes zijn welkom.


Stand 4 stuks



5 opmerkingen:

  1. Wat een pracht van een jurkje. Het blauw steekt er vrolijk bij af. Als de nicky velours te klein is voor een vestje, is het misschien wel groot genoeg voor zo'n mouwtjesbolero. Dat is geen echt bolerootje, maar meer mouw, achterpand, mouw... snap je wat ik bedoel. Daar heb je maar héél weinig stof voor nodig.

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja ik snap wat je bedoeld maar ik heb geluk en het vestje ligt inmiddels geknipt klaar ;)

      Verwijderen
  2. Goed gevonden dat vestje, heb het linkje wel even opgeslagen voor het geval mijn vestje niet mooi wordt. Wordt het vestje wat bij het jurkje hoort.

    Huis bevalt tot nu toe prima en ja we zijn inmiddels aardig gewend.

    Groetjes
    Esther

    BeantwoordenVerwijderen