zondag 9 september 2012

Het leven in de tuin en de pyama

Op onze palmboerenkool had een koolwitje eitjes gelegd.
Uit die eitjes kwamen deze en nog heel veel meer rupsen.
Toen de rupsen volgegeten waren trokken ze weg om te verpoppen tot vlinder.
Gisteren kwamen wij erachter dat ze dat in onze schuur deden ;)

Dit is 1 van de 2 poppen die nog uit moeten komen.
Van de vlinders nog geen foto, die fladderen steeds weg.

De pyama is af! 
Voor het eerst heb ik met een tweelingnaald gewerkt, iets waar ik lang mee gewacht heb want het leek zo moeilijk, maar dat is het dus niet.
Zonder problemen kreeg ik een mooi dubbel stikseltje, dat ga ik dus vaker doen om mijn tricotspul af te werken.

Detail van de taille van de broek.




2 opmerkingen:

  1. Wat een gaaf pyjamaatje! Leuk stofje ook. Ik naai eigenlijk nooit pyjama's, maar natuurlijk een goede manier om de tricotstapel wat kleiner te maken ;-)

    Sacha (zolderwerk.les-bastides.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De reden dat ik het doe is simpel; pyama's kopen is duurder of van baggerkwaliteit en deze vinden de meiden veel leuker ;)
      Ideaal om te naaien van de Michas verrassingspakketjes.

      Verwijderen