dinsdag 25 september 2012

en Tinka-Bella


Vorig jaar maakte ik voor Isis een winterjas: Deze
Emi vroeg mij toen om ook zo'n jas dus kocht ik voor haar de stof in bruin en de teddyvoering in blauw.
Maar ik had voor haar toen al 2 winterjassen gemaakt en de stof belandde in de kast.
Dit jaar besloot ik geen jassen te naaien, immers voor een paar tientjes koop je een winterjas.
Ik kocht voor nog geen 100 euro voor Isis, Emi en mijzelf een fijne jas.
Maar afgelopen week vroeg Emi of ik niet toch een jas wilde maken voor haar....
Ik bedacht mij dat ik die gebloemde stof en die teddyvoering nog had en stemde toe.
Deze keer maakte ik geen Izzy maar een Tinka-Bella.
Maat 110/116 maar wel een stuk smaller en op verzoek van de dame een rits.



Weinig licht zo in de kamer in de ochtend dus de fotokwaliteit is helaas minder.
Voor de tailleband gebruikte ik een stukje ribcord en dat nam ik ook voor de capuchonklep en de ovalen op de mouwen.


Uit de lintjes en bandjesdoos viste ik een aantal stukjes band en een stukje balletjesband waarmee ik de jas versierde.
De capuchonklep en de ovalen op de mouwen werden nog eens versierd met hartjesstiksel.


Resultaat: een blije dame en een huis vol blauwe pluisjes ;)


6 opmerkingen:

  1. Ik vind het gewoon zo mooi ! Echt prachtig en geen wonder dat je dochter er zo'n vrolijk snoetje heeft opstaan,ik zou ook blij zijn met zo'n jas !

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een geweldige jassenstof heb je gebruikt! Wauw! Waar heb je die vandaan?? Echt super gaaf! Het model is en blijft leuk :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De stof kocht ik vorig jaar bij Bas Bastiaans. Het is katoen met een heel dun laagje erop. Dit jaar ben ik alleen de gewone katoen met deze print tegengekomen.

      Verwijderen
    2. Dank je wel voor het antwoorden! Dat is dan jammer dat hij dit jaar nog niet is gesignaleerd:) Ik ga mijn ogen open houden!

      Verwijderen
  3. Wat een leuke jas! En wat naai je snel: een hele winterjas binnen een week... wauw! Ik zocht die stof vorig jaar eind winterseizoen ook al (in rood of groen), niet gevonden. Hij blijft erg leuk!

    Groets,
    Sacha (zolderwerk.les-bastides.nl)

    BeantwoordenVerwijderen