maandag 26 september 2011

Plannen voor het najaar

Nu de vakantie achter de rug is ga ik toch maar eens bedenken wat ik voor het najaar wil naaien voor mijzelf en de dametjes.
Dus heb ik de laatste 3 Knip en Burda's erbij gepakt en ben eens lekker gaan kijken wat er allemaal voor ideetjes te vinden zijn.

Jurkje vind ik leuk maart wel in vrolijker stofje en de bodywarmer schijnt het item te zijn deze winter dus misschien wel dit model.


Het vest, ook zo'n must deze winter, tenminste als we de winkels en bladen mogen geloven.
Dit vind ik een mooi plaatje zo.

Volgens mij erg leuk op een skinny jeans, hoge laarzen eronder en gaan.
Nog even kijken wat voor soort stof hier het beste voor is.

Leuk model in een vreselijk stofje, sorry.
En dan weer het probleem in wat voor stof ga ik dit maken.....

Zelfde voor deze, helemaal goed maar wat voor stofje.

En dat is ook bij deze het geval..............wollen crepe???

Gaaf die rok!

Ik heb nog een meter of 5 rood boucleachtig stof liggen......das misschien wel wat voor deze cape.

Leuk model in een kleur die niets voor mij is.
Ik heb nog een lap donkerblauw liggen, misschien is dat wat voor deze.

Helemaal top, nu nog de stof en het patroon aanpassen aan mijn lengte.

Super kan alleen geen flanel ruitje vinden.

Hier weer zo eentje, super jurkje maarwaar koop ik georgette.......

En dan met zo'n vest erbij leuk leuk.


Rokje is nog steeds erg leuk, heb vast nog wel een kloppend stofje hiervoor.

Leuk setje zo de blouse met de bodywarmer.

Ik heb laatst een short gekocht en die zit heerlijk dus wie weet is dit ook een leuke.


Jurk is superleuk, stofje ga ik dan ook zeker aanschaffen maar ik draag het dan met een rode of blauwe longsleeve met open hals want in deze combi vind ik het niets. 

Deze is ook wel erg gaaf zowel model als stofje.

De rok moet ik zeker maken en ook in die stof dan.
Helaas is mijn breikunst niet zo best anders was ik vast ook het vestje gaan maken.


De foto's met ideetjes voor de meiden post ik later wel anders wordt het wel een erg lang blogverhaal ;)

Wie tips heeft voor de stofjes waar ik geen idee van heb, ik hoor het graag!









2 opmerkingen:

  1. Hoi Esther,

    Mijn rokje is geknipt... Wat betreft de lengte stof... Ja, zoals de Knip het heeft gelegd, dacht ik dat de stof maar aan één kant een rand heeft, maar dat is niet zo. Het zit aan beide kanten en kan ook aan beide kanten neergelegd worden.

    Doordat zij de strikbanden, roeseldingen en zakken boven de rokpanden hebben gelegd kan dát weer niet... Die onderdelen kunnen natuurlijk ook zoals je het gewoonlijk op de stof neerlegt neergelegd worden.

    De rand bestaat uit van die "trossen" met bloemen en ik heb elk patroondeel op zo'n tros gelegd (elke tros is 40cm). Er zit dus wel ruimte tussen de patroondelen. Bij een ander stofje kan je alles netjes aansluiten, mits het geen ruitje is hahahaha.

    Ik heb het ongeveer gedaan zoals de Knip, omdat ik al plannen had met de andere kant van de stof, maar nu mèt prachtrand.

    Ik heb 5 rokdelen aan de ene kant van de stof gedaan, 1 rokdeel aan de andere kant (één tros was doormidden geknipt). De strikbanden, zakken, roeseldingen en het beleg heb ik neergelegd zoals ik dat gewoon zou doen.

    Zodat de rest van de stof voor Bridget is. Ik had de 2.15 gewoon compleet nodig. Maar je houdt veel reststof over hoor.

    Ik zie trouwens dat we aardig dezelfde smaak hebben, hahaha. Leuk!!

    Stofjes kiezen vind ik trouwens ook héél moeilijk, tenzij ik natuurlijk de stof kies van het boekje, maar anders... kraak kraak kraak!!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen