vrijdag 31 januari 2014

En de taart die lang duurde


Soms kom je iets tegen waarvan je meteen denkt oh die wil ik maken.
Zo stuitte ik een tijdje geleden op een foto van een taart op facebook.
Het bleek een recept van AH te zijn http://www.ah.nl/allerhande/#/recepten/972714/banoffee/?rq=banoffee
Afijn ik zette de ingredienten op het boodschappenlijstje zodat ik de taart kon gaan maken.

Jan kon echter niet alles vinden in de supermarkt dus het duurde ruim een week voordat ik alles in huis had.
En toen ging ik aan de slag, ik kookte de gecondenseerde melk urenlang totdat het toffee werd en begon aan het deeg voor de bodem.
'sAvonds bakte ik de bodem maar helaas dit mislukte volledig, waarom geen idee soms heb je dat denk i gewoon.
Natuurlijk had ik net geen rol koek meer in huis dus daar kon ik ook geen bodem van fixen en om weer opnieuw te beginnen...nee het was al laat.

Toen belandde er dus op het boodschappenlijstje een kant en klare bodem.
Maar als je maar 1 keer per week boodschappen doet tja dan duurt dat toch wel weer een tijdje.

Maar net heb ik de taart gemaakt, toffee kun je prima bewaren als het blikje dicht blijft.
Ik was dus snel klaar, toffee erop, banaan erop (nootjes waren al opgeknabbeld) en slagroom eroverheen.

En geproefd is ie ook al, voor mijn smaak eigenlijk veel te zoet.



1 opmerking:

  1. ik heb ook een x naar die taart gekeken maar vond het echt te veel gedoe met die gecondenseerde melk enzo

    BeantwoordenVerwijderen