zaterdag 24 augustus 2013

Over mannen die breien en plannen.

Vandaag wilden de meisjes graag naar de bibliotheek.
Prima plan, ook ik struin daar graag rond en aangezien beide meisjes een pasje hebben en dus in totaal 12 boeken mogen lenen blijft er ook altijd wel ruimte om een boek voor mama uit te kiezen ;)

Deze keer zag ik het boek Arne & Carlos breien de bloemetjes buiten.
Ik herkende de heren van het kerstballen breien en dacht ach laat ik het boek meenemen.
Hoewel mijn meisjes ruimdenkend worden opgevoed vonden ze het toch wel een beetje mal mannen die breien, en niet alleen breien ook haken en borduren gaat ze prima af.

Een van de leuke projekten in het boek zijn deze hippies.
Meteen verzoek van Emi of ik die voor haar wil maken.
Tja aangezien ik net weer begin heb ik geen restjes maar het lijkt mij wel een erg leuk projektje om te doen.

Zelf aan kleertjes is gedacht.

Wat ik dan weer heel gaaf vind van restjes is deze plaid/deken dus die gaan we ook onthouden.

Intussen is mijn babydeken half af ongeveer, breien gaat nou eenmaal veel minder snel dan naaien.

Op het naaivlak heeft Emi een wenslijstje gemaakt voor najaar/winter.
ABC 150, patroon is pas uit en we vinden het zo mooi.
Verder 2 jurkjes, een rok, een sweater en een col uit de laatste Knippie.
Geloof wel dat ik voor al die projekten stof moet aanschaffen, of niet de juiste stof of te weinig in huis dus wellicht dat het starten na het bezoek aan het Stoffenspektakel gaat plaatsvinden.
Maar goed leuke projektjes om naar uit te kijken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten