dinsdag 27 augustus 2013

Mollie en Anna

Breien gaat niet zo snel, deken is dus nog niet af ;)
Verder heel veel leuke dingen in de planning met stof en met wol en met strijkprintjes dus er komt genoeg te showen maar nu nog even niet want eerst wil ik de deken afhebben.

Vandaar deze keer een kijkje in 2 handwerktijdschriften.

Allereerst de Anna.
Een blad van Duitse oorsprong, volgens mij de opvolger van wijlen Ariadne.
Kan mij die laatste goed herinneren van mijn oma die stapels van die balden had.
Deze keer staan er grappige paddestoelmannetjes in.

Erg jammer dat ze niet even een Nederlandse versie erin zetten maar alleen de opmerking maken dat je even de B voor een F moet vervangen.

Erg mooie trui maar zover gaan mijn skills nog niet.

Kan mij hier wel aan wagen maar vrees dat het niet echt mijn smaak is.

Over het algemeen vind ik dit persoonlijk een wat oudbollig tijdschrift wat niet echt mijn ding is.
Toch ben ik wel nieuwsgierig naar de babybreispulletjes die er volgende maand instaan.


Vervolgens de Mollie Makes in de nederlandse versie.

Leuke poppen van restjes stof, hier heeft Emi wel zin in begreep ik.

Leuke dingetjes die je online kunt vinden bij bijvoorbeeld Etsy.

Zoals deze superleuke hangertjes die je zelf kunt freubelen met een pakketje.

Superleuk idee, eenvoudige Ikea kastje waarop nieuwe knoppen gezet zijn en een deel geverfd is. Wellicht ga ik dit idee nog wel toepassen.

Vraag je je af wat je met alle kapotte of te klein geworden jeans kunt doen?
Maak er een quilt van ;)

Het lijkt een camera maar het is een tasje van vilt, erg leuk vind ik zelf.

Natuurlijk staan er ook dingen in waarvan ik denk tja....
Zoals bovenstaande, er staat bij Oh dat kan ik ook maar ja of je dit wil.....


Zag ook nog een tip voor dit vreselijk leuk boek, aanrader!

Kortom die Mollie komt hier wel vaker, de Anna zal ik in de gaten houden maar vrees dat ik die veelal in het schap zal laten liggen..

1 opmerking:

  1. Haha, bij mij andersom. Af en toe koop ik de Anna, zo ook deze, Mollie Makes kijk ik een keer door en dan leg ik 'm weg, ik zal 'm niet zo snel weer kopen. Kan er niet zoveel mee.....wel hele mooie foto's overigens! De Anna heeft soms wel grappige freubeldingetjes, inderdaad op z'n tijd wat oubollig maar dat heeft dan wel weer wat vind ik :-)

    BeantwoordenVerwijderen