zaterdag 2 februari 2013

The making of

Een pinquin.


U vroeg zich wellicht af wat ik aan het uitspoken was.
Nou ik maak een pinquinpak ;)

Afgelopen donderdag haalde ik Isis op van de peuterspeelzaal en toen hoorde ik dat er donderdag a.s. carnaval gevierd wordt en dat de peuters dus verkleed mogen komen.
Tuurlijk last minute en tuurlijk vond ik dat ik zelf iets moest maken.

Ik dacht aan niet te ingewikkeld want moest wel op tijd klaar en kwam op de pinquin uit.
Gemaakt van fleece met een gevoerde buik dat moest wel lukken.

Maar toen bedacht ik dat ik de fleece wel moest aanschaffen, immers ik had geen zwart, wit en oranje in huis. Ook de vleugels moest nog iets hebben ter versteviging.

Normaal bestel ik dit soort dingen maar ja dan zou het pas dinsdag hier zijn en dan had ik wel erg weinig tijd om de outfit te naaien.

Afegelopen vrijdag togen we daarom naar Beverwijk naar De Stoffenkraam.
Zwart en oranje was geen probleem maar wit was uitverkocht.
Vandaag reisde ik naar Haarlem naar Jan Sikkes en gelukkig was daar nog een stukje wit te vinden.
Ter versteviging kocht ik dikke vilt aan de meter.
Verder scoorde ik in de koopjeshoek nog een fleece met vage tyedye print die perfekt is voor een dinopak die al een tijdje in mijn hoofd zit dus die nam ik mee oor ergens binnenkort.

Afijn ik kon beginnen en ik heb zojuist het lijf gemaakt.
Ik ben uitgegaan van het Ameliepatroon van Farbenmix maar dan verlengd.
Buikstuk is opgevuld met vulling van een oud voedingskussen.
Onderkant heeft elastiek om het pofeffekt te creeren.

Hopelijk kan ik binnenkort de hele outfit laten zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten