vrijdag 4 april 2014

Wasbare luiers: Bamboozle vs Lollipop bamboo

Wij gebruiken voor Morris wasbare luiers; leuker, goedkoper, beter voor milieu, en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Hoe dan ook op Nederlandse sites wordt hier voor mijn gevoel weinig over vermeld.
En aangezien mijn naaiwerk momenteel niet zo hard gaat met de kleine man om mij heen....hoe dan ook ik ga van tijd tot tijd wat vertellen over onze ervaringen

'
Er zijn heel veel verschillende wasbare luiers op de markt en wat voor jou werkt kan voor een ander weer niet de juiste keuze zijn.
Wellicht helpt het om wat ervaringen te kunnen lezen.

Allereerst vergelijk ik 2 luiers uit het tweedelige systeem, dit werkt met een luier en een los overbroekje.
We vergelijken de razendpopulaire Bamboozle stretch van TotsBots met een Lollipop bamboo luier.
Eerste wat opvalt is het behoorlijke prijsverschil tussen beide.
Volgende is de losse inlegger bij Lollipop, de Bamboozle heeft ook een losse inlegger maar deze maak je vast met 2 drukkertjes.
Verder zijn er vooral veel overeenkomsten, klittenbandsluiting/drukkers om luier kleiner te maken/grotendeels van bamboe en verkrijgbaar in meerdere maten.

Nader onderzoek en wat getest later blijken beide erg goed te absorberen en qua pasvorm ook prima te zitten.

Ondanks dat beide prima zijn gaat mijn voorkeur toch uit naar de Lollipop.
- smaller tussen de beentjes waardoor je een wat minder grote luierkont krijgt.
- goedkoper in aanschaf

Volgende keer weer een ander luier-experiment.

Mocht je graag een review over een bepaalde luier lezen laat dat dan weten en wie weet zie je die luier hier binnenkort terug ;)

3 opmerkingen:

  1. Ik vond het klittenband van de bamboozles wel langer mooi blijven dan die van lollipop. Verder eens :)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha, wat leuk dat je hierover schrijft! Wij zijn al een tijdje ``uit de luiers'', maar blijft leuk om te lezen. Laatst bij Made by Rae ook een blogpost over het zelf naaien van luiers: http://www.made-by-rae.com/2014/03/sewing-for-baby-cloth-diapers-2/, misschien interessant?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Als ik uit deze twee luiers kan kiezen zou ik ook gaan voor de Lollipop vanwege de prijs. Wij hebben pocketluiers gekocht bij www.pocketluiers.nl Ook vanwege het prijsverschil. Heel blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen