woensdag 27 maart 2013

Bananencake

Al vaak gemaakt en altijd gaat ie helemaal op.
Deze is voor de paaslunch bij Emi op school morgen.

Aangezien ik wel veel genaaid heb maar steeds maar geen foto's heb, of niemand in de buurt of zoals nu bloem op mijn jurk, etc. deel ik deze keer het recept.
Uiteraard houden jullie de foto's van de kleding, veel tricot, tegoed.

Leg maar klaar:
2 rijpe bananen
1 of 2 zakjes vanillesuiker
175gram boter
225gram suiker, ik neem altijd rietsuiker maar gewone suiker kan ook prima
275gram zelfrijzend bakmeel
1/2 theelepel bakpoeder
3 eieren
Eventueel: kaneelpoeder of cacao of chocobolletjes of gehakte nootjes of rozijnen nouja je snapt het wel je kunt er alle kanten mee op.

Smelt de boter met de suiker in een pannetje.
Klop de eieren.
Prak de bananen.
En dan komt het meest makkelijke (eerlijkheid gebied mij te zeggen dat ik meestal alles zo in een kom mik): mixen maar met de handmixer, keukenmachine, handgarde, wat je maar wil.

Ohja ook nog even de oven voorverwarmen op 170 C.

Vet een vorm in (degene die ik gebruikt heb is van Ikea)
Stort het mengsel erin en zet een uurtje in de oven, even met prikker/breinaald checken of de binnenkant gaar en droog is.

Als de cake is afgekoeld kun je deze kaal laten, poedersuiker erover doen of zo bont versieren als je zelf wilt.
In dit geval maakte ik glazuur (poedersuiker met een beetje water) en strooide er gekleurde versiersels overheen.

Eet smakelijk!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten