maandag 1 oktober 2012

en de dramajama


Ik ben bezig met een lading basics te naaien; leggings, shirtjes, pyjama's, etc.
Komen ook nog rokjes en jurkjes bij dus de setje komen te zijner tijd wel op de foto maar dat u niet denkt dat ik niets zit te doen zeg maar ;)

Soms loopt het echter niet zo gesmeerd....
Deze keer was dat het geval met de pyjama die ik voor de gelegenheid en ik vrees nog heel lang dramajama noem.

In plaats van een van mijn eerder gebruikte patronen te nemen bedacht ik dat het wel leuk zou zijn om eens een ander model te maken.
Ik koos een broek uit een oude Ottobre met van dat gerimpelde in de pijp.
Helaas dacht mijn stof er anders over en was het resultaat een nogal zakkerige broek geworden.
Dus alle naadjes weer los, boordjes eraf, korter gemaakt en hop weer in elkaar zonder de rimpels.
Dat was al veel beter.

Ook het shirt haalde ik uit een Ottobre en daar ging het eerst mis met de halsbies, tot 2 keer toe te korte bies, derde keer te hoog gesloten en de vierde keer dacht ik het moet maar zo.
Toen ging er nog van alles mis bij het naaien van de mouwbiezen; 
machine liep vast, spoeltje leeg, klosje leeg, draad ineens uit naald.
Nouja je snapt het wel; alles wat ook maar mis kon gaan ging dus ook mis.
Uiteindelijk heeft het mij 2 avonden gekost om de pyjama te naaien, normaal kan ik er met gemak 2 op een avond doen.

Morgen maar passen en hopen dat het ok is zo ;)

5 opmerkingen:

  1. Herkenbaar hoor... soms willen de meest simpele tussendoor-gingen juist nĂ­et lukken! Succes met de rest! :-)

    Sacha (zolderwerk.les-bastides.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat jammer dat het niet zo gemakkelijk liep! Maar het resultaat mag er zijn, prachtige pyama geworden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ai, inderdaad een dramajama... hopelijk zit 'ie wel lekker!!

    Groetjes, Collie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Balen he, als alles tegenzit.. Maar het ziet er wel leuk uit!

    Groetjes Bianca

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Esther,

    Vorig jaar sprak ik je aan op het stoffenspektakel (of nee.... in februari was dat).
    Ik herkende je van je omschrijving wat je aan zou trekken. Weet je nog? Ik was toen hoogzwanger.

    Nu zie ik steeds je leuke maaksels dus ben ik volger geworden van je blog. Leuk om te zien wat je allemaal maakt voor je meiden.

    Groetjes,
    Rachel

    BeantwoordenVerwijderen