zondag 23 april 2017

Haaknaalden

Ik kan nog steeds niets laten zien van de gehaakte dingen waar ik mee bezig ben...nog niet klaar of een verrassing die nog niet onthuld mag worden.
Vandaag dus een blogpost over haaknaalden.
Ik heb een greep gedaan, ja ik heb er nog meer, en zal de diverse soorten hieronder toelichten.
Let op dit zijn mijn ervaringen met deze naalden, het kan zijn dat het voor jou anders is en dat jou voorkeur naar iets anders uitgaat.

Rechts zie je mijn favoriete naalden; Clover Soft Touch.
Niet de mooiste vind ik persoonlijk maar ze haken superfijn.
Links een look-a-like in vrolijke kleurtjes van AliExpress.
Net iets minder fijn maar stukken voordeliger en ook prima om lang mee te haken.

Bamboenaalden in de kleine maatjes.
Ik ben niet echt dol op haken met heel dun garen maar als ik het doe dan vind ik het wel fijn als het handvat van bamboe is en lekker in de hand ligt en dat doen deze.

Deze naalden zijn van Drops (Circus) en KnitPro (Waves) voor mijn gevoel identieke naalden maar die van Drops zijn voordeliger.
Haken prima en liggen goed in de hand, niets mis mee.

Deze pak ik eigenlik nooit, vooral de bovenste 2 vind ik erg naar om mee te haken.
Handvat is te smal, te hard en heeft nare randjes.
De zwarte is iets minder vervelend maar naar mijn smaak nog steeds te dun.
Volgens mij zijn ze van LanaGrossa trouwens.

Clover Amour, hier hoorde ik zoveel goed over en ik had toendertijd wat dikkere maten nodig die ze niet maken in de Soft Touch dus koos ik deze.
Niets mis mee, groot voordeel is dat ze heel licht zijn, liggen ook wel fijn in de hand. 
En als laatste de bamboeversie van de "gewone" haaknaald.
Voor dikke naalden vind ik dit wel ok, maar onder de 7 vind ik ze echt te dun om lekker vast te houden.
Wel fijner vind ik dan de aluminium versie.

Wat is jullie favoriet?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten