dinsdag 7 maart 2017

Op de boekenplank

Naast tijdschriften wil ik ook regelmatig een boek onder de aandacht brengen.\
Dit kan een boek zijn wat pas nieuw is maar ook een ouder boek waar ik graag met jullie doorheen blader.
Deze keer koos ik voor Meer kant haken van Sascha Blase - Van Wagtendonk en voor Sophie's universe van Dedri Uys.

Dennenappeltjessjaal
Meer kant haken is deze week in de winkels beland en dus nieuw.
Ik had mijn exemplaar gereserveerd en die kwam dus afgelopen week binnen.
Het vorige boek vind ik nog steeds erg leuk vandaar dat ik ook zonder twijfel dit deel bestelde.

Poncho
15 Patronen staan er deze keer in en een korte uitleg van de haaksteken en het kanthaken.
Zoals altijd ook deze keer weer in heldere taal en met foto's.

Rozenkussen
Er staan woonaccessoires in maar ook sjaals, tasjes, een kimono, mutsje (leuk) en een poncho.

Zigzagdeken
Leuk dat ook deze keer weer van veel patronen het voorbeeld en verschillende garens in het boek staat, hierdoor krijg je een beeld van wat verschillende garens voor effect hebben.

Kralentasje
Ik ben zelf niet zo van de tasjes maar wat ik aan deze erg leuk vind is het flapje met de kraaltjes die meegehaakt worden.

Druifjessjaal
Sjaals blijven toch wel een favoriet van mij en er staan 3 mooie exemplaren in dit boek.
Voor de liefhebbers van het vorige boek zeker een aanrader.

Het 2de boek wat ik onder de aandacht wil brengen is al een tijdje op de markt maar nog maar kort op mijn boekenplank ;)
Sophie's Universe een heel bekende Cal, al tijden op mijn lijstje maar zo'n groot project moet ik echt tijd voor maken en ik blijf maar twijfelen over de kleuren die ik wil gebruiken.
Maar goed ooit komt het ervan en ik las veel enthousiaste reacties op een amerikaans forum over het boek.

Mijn eerste reactie was waarom betalen voor een patroon wat ook gratis op internet staat maar volgens de reacties was het echt de moeite waard om toch het boek te kopen.

Tja en toe zag ik het boek bij Bol voor 20 euro en besloot ik het gewoon te bestellen.
En het is waar, het is echt een prachtboek met heel veel foto's en duidelijk uitleg, tips en adviezen, ruimte voor je eigen notities, kortom zeker de moeite waard als je deze deken wilt maken maar ook als naslagwerk want er staan echt veel prachtsteken in uitgelegd.

Het boek telt overigens 216 pagina's en is in het engels geschreven, er wordt gebruik gemaakt van amerikaanse haaktermen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten