zaterdag 4 februari 2017

In de bladen

Simply Haken 2/2017, gisteren gekocht en vandaag blader ik deze samen met jullie door.

Allereerst moet ik zeggen dan ik een paar dagen terug de engelse versie heb gezien van dit blad en daar krijg je momenteel een pakketje bij om zelf een eenhoorn te haken.
Superleuk patroon en echt wel iets wat mij aanspreekt maar helaas die zit niet bij deze nederlandse editie, in ieder geval niet deze keer.
Ben je nieuwsgeirig naar deze eenhoorn.....
Screen_shot_2017-01-29_at_08
Maar goed deze vind je dus ik de Engelse editie ;)


Mijn editie heeft ook een kadootje, zoals eigenlijk meestal het geval is, een etuitje voor bijvoorbeeld haaknaalden.
Tijd geleden zat er ook een soortgelijk etui bij en die heb ik nog steeds in gebruik.\
In deze roze zal ik de oogjes en neusjes gaan bewaren zodat deze niet meer tussen mijn haaknaalden rondslingeren, prima kadootje dus.

Op de eerste bladzijde kijkt deze leukerd mij meteen aan.
Een alpaca-dame waarvan het patroon uiteraard verderop in het blad staat.
Leuk als je,net als ik,houdt van amigurumi haken.

Dan volgt uiteraard de inhoudsopgave en een aantal bladzijden met allerlei nieuwigheden.
Wat ik jammer vind is dat er vaak wol/handigheidjes instaan die niet altijd even makkelijk verkrijgbaar zijn in Nederland.


Dan komen we bij het eerste patroon.
Een heerlijk vest wat prima past in de retrotrend maar wat in andere kleuren ook prima kan als je niet zo'n fan bent van retro.
Leuk vest en als je het golfpatroon doorhebt gaat het lekker snel.

Dan een aantal bladzijden met mohairprojekten.
Hou je niet van mohair dan kan je natuurlijk ook een ander dun en licht garen gebruiken.
De stola vind ik supermooi en lijkt mij heerlijk zacht en aaibaar.
Om te oefenen of om een restje op te maken kun je de ketting maken.

Het shirt vind ik ook erg gaaf en ook de loopsjaal is gewoon fijn.

Nog meer mohair in de vorm van polswarmers en een decoratie, je kunt dus even voort als je de smaak te pakken hebt van haken met mohair.

Ook in deze editie staat waar een patroon van Knotten.
Zoals vaak is het ook deze keer niet mijn ding maar wat ik wel leuk vind is dat het met de Tunische techniek gehaakt is. Een leuke manier dus om dit te proberen.

Vervolgens komen we bij deze kindertrui.
Dit patroon gaat tot maat 122-128, ik denk niet dat ik dit een trui vind voor een kind met die maat maar voor een peuter vind ik het wel leuk.
En de trui is heel basic, je kunt ipv de sterren ook gaan voor bloemetjes of de trui in verloopgaren haken.

De steek van deze editie is de krokodillensteek.
Een steek waar ik momenteel polswarmers mee maak.
Simply haken kiest voor een theemuts en onderzetter in deze leuke steek.

In de vorige editie is een start gemaakt met een Cal/deken.
Deze bestaat uit granny squares en in deze editie vind je vierkantje 3 en 4.

De garentips in deze editie.....inderdaad mohair ;)

Een van mijn favorieten uit dit nummer is deze trui.
Die gaat op mijn lijstje, vooral de tapestry-pas vind ik erg mooi.

Een badmatje die mij doet denken aan het tulpenkleedje van Saskia Laan.
Hoewel ik haar versie vele malen leuker vind met al die kleurtjes.
Maar goed ook deze is met noppen gehaakt en dus zacht en warm aan je voetjes.

Een leuk sjaal, laat ik daar nou ook dol op zijn, gehaakt met een extra glitterdraadje.
Ik denk dat het glittergaren van ByClaire hier ook heel geschikt voor is.

Dan staan er nog patronen in voor een kussen en mandje, uitgevoerd in stokjes in zwart/wit tinten.
Beide een leuk eenvoudig projekt.

Tja ik weet niet zo goed wat ik hiervan moet denken.
Wel een leuk projekt om te maken met al die kleurtjes.

De workshop deze keer gaat over beschrijvingen lezen.
Vooral voor wie beginner is of voor wie altijd met schema's werkt staan er handige tips in.

Verder bladerend kom ik oa een patroon voor een tasje tegen en een sjaal met kabels en
de Cal van Knotten, de Fourtune 2017 staat erin. Deze keer week 1.
Het is een kussen in de Tunische haaksteken, weer een leuke manier om deze techniek, ook nog op mijn lijstje, te leren.

Een snelle muts in kinder en damesmaten van heerlijk dikke wol, die is handig als de kou die voorspeld is inderdaad komt.

Kortom er staat weer voor iedereen wat in.
Mijn top 5:
-de trui met tapestry pas
-mohairstola
-mohairtrui
-glittersjaal
-alpaca-lady
Wat zijn jullie favorieten?

Binnenkort meer bladen, oa de HobbyHandig en mocht je een idee hebben voor een tijdschrift wat je besproken zou willen zien laat het vooral weten.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten