vrijdag 1 augustus 2014

Morris en de wasbare luiers

Morris is inmiddels bijna 5 maanden en draagt dus inmiddels al bijna 5 maanden wasbare luiers.
Na wat reviews heb ik er niet meer zoveel over geschreven dus het werd wel weer eens tijd.
Daarom dus een aantal luiers uit de collectie in het spotlicht.

Bovenstaande is een Charlie Banana one size pocketluier.
Fijne luier, snel droog en leuk printje.

Onze nieuwste aanwinst; GroVia aio.
Zo'n mooie print en zeer slanke dunne luier.
Kan er verder nog niet heel veel over zeggen want pas een keer gebruikt maar tot nu toe tevreden.

Little Lamb one size pocketluier.
Prima luier voor een spotprijsje.

BambinoMio Miosolo.
Superfijne aio luier, gebruiken we ook voor de nacht zonder problemen.


Little Lamb sized pocket.
Nog fijner dan de one size; meer ruimte in de pocket voor eventuele extra inleggers, inlegger die meer absorbeert en dubbele randjes bij de beentjes.

Smartipants.
Gewoon een fijne pocketluier zonder poespas.

2 opmerkingen:

  1. Hallo, ik heb een vraagje: ik wil zelf straks ook wasbare luiers gaan gebruiken, maar ik vraag me af hoeveel ik er het beste aan kan schaffen. Hierover lees ik verschillende verhalen, dus ik ben benieuwd wat hierin de ervaringen zijn (en hoe vaak er een luierwas gedraaid wordt).

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi, Hoeveel je er nodig hebt is erg afhankelijk van welk systeem je gaat gebruiken. om de hoeveel dagen je gaat wassen en hoe je de luiers gaat drogen. Ik denk dat ik er momenteel tussen de 30 en 40 heb maar das wel veel hoor ;) Wassen doe ik gemiddeld 1 keer in de 3 dagen en de luiers hangen aan het wasrek te drogen. Je kunt uitrekenen hoeveel je er ongeveer nodig zal hebben door aantal luiers die je per dag gebruikt te vermenigvuldigen met aantal dagen voor je weer gaat wassen en dan nog voor 1 dag extra (om te drogen zeg maar) dan heb je een beetje een richtlijn. Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen