dinsdag 15 april 2014

Wasbare luiers: Bumgenius V4 en Freetime


Deze keer een artikel over de Bumgenius V4 (de witte op de foto) en de Bumgenius Freetime (je raadt het al de oranje).
Beide zijn bedoeld voor de gehele luierperiode en verstelbaar met de bekende drukkertjes aan de voorkant.
Verdere overeenkomsten:
- zeer makkelijk in gebruik want geen los overbroekje nodig
- kunstofvezels
- snel droog
- naar wens kunnen er extra boosters gebuikt worden voor meer  absorpsievermogen 

Ik bestelde de luiers bij Kaatje Katoen en na een eerste wasbeurt zijn ze meteen in gebruik genomen.
Dit is dus de Freetime, degene waar na het lezen van de verschillende modellen mijn voorkeur naar uitging.
De luier heeft 2 flappen die je naar binnen klapt en dat is alles.
In de flappen zit nog een pocket voor een eventuele booster mocht dat nodig zijn.
Verder de vertrouwde Bumgeniuis kwaliteit, prima dus.

De V4 is de laatste versie van de vertrouwde Bumgenius.
Luier met pocket en inleggers, je krijgt er 2 bij.
Ook een prima luier met een fleece binnenkant zodat de billetjes droog blijven.

Ik heb een kleine voorkeur voor de Freetime, geen gehannes met de inleggers dus voor iedereen goed te gebruiken. Verder zijn beide luiers meer dan prima en ze zijn supersnel droog wat ik ook wel erg praktisch vind.
Minpunten zijn er eigenlijk niet wat mij betreft.

Ook nog even een paar fotootjes van mijn superkids ;)



Binnenkort ook wat haakprojectjes want daar ben ik nu mee bezig op creatief vlak (makkelijker te combineren met een kleine baby ;))


1 opmerking: